Digitalt produktpass - pilot
EU lanserte sin tekstilstrategi viss hensikt er å styre utviklingen og modernisere den europeiske tekstilnæringen slik at Europa går i bresjen for en grønn og sirkulær omstilling. Digitale produktpass er fremhevet som et sentralt satsningsområde her.
Formålet med prosjektet er å utvikle en bransjestandard for innføring av digitale produktpass-prosesser og teknologier for mote- og tekstilnæringen. Resultatene skal dokumenteres og publiseres i en bransjeveileder og være et veikart som kommuniseres mot bedrifter, næringsliv, utdanningsinstitusjoner og myndigheter.
Deltakere i prosjekt:
Stiftelsen Miljømerking, Bergans v/ MOST, EON, Holzweiler, Manufacture Oslo
Prosjekteier:
NFH i partnerskap med NF&TA
Prosjektleder:
Charlotte Fische
+47 922 68 212
Prosjektperiode:
2022-2023
Finansiert av:
Viken
Mulighet for å delta inn i prosjektet:
Det er mulig å delta i prosjektet, ta kontakt med Charlotte Fiche for mer informasjon.