Digitalt produktpass - pilot

EU lanserte sin tekstilstrategi viss hensikt er å styre utviklingen og modernisere den europeiske tekstilnæringen slik at Europa går i bresjen for en grønn og sirkulær omstilling. Digitale produktpass er fremhevet som et sentralt satsningsområde her.

Formålet med prosjektet er å utvikle en bransjestandard for innføring av digitale produktpass-prosesser og teknologier for mote- og tekstilnæringen. Resultatene skal dokumenteres og publiseres i en bransjeveileder og være et veikart som kommuniseres mot bedrifter, næringsliv, utdanningsinstitusjoner og myndigheter.

Deltakere i prosjekt:

Stiftelsen Miljømerking, Bergans v/ MOST, EON, Holzweiler, Manufacture Oslo

Prosjekteier:

NFH i partnerskap med NF&TA

Prosjektleder:

Charlotte Fische

charlotte@manufacture-oslo.no

+47 922 68 212

Prosjektperiode:

2022-2023

Finansiert av:

Viken

Mulighet for å delta inn i prosjektet:

Det er mulig å delta i prosjektet, ta kontakt med Charlotte Fiche for mer informasjon.