Norwegian Fashion Abroad

Internasjonal vekst er ofte krevende for en norsk motedesign bedrift. Det tar tid, kompetanse og ressurser å bygge opp lønnsom eksport. For mange er eksport en viktig del av vekststrategien, fordi markedet i Norge er lite, og eksport nødvendig for både økt lønnsomhet og anerkjennelse nasjonalt og internasjonalt. Små og mellomstore merkevarer opplever utfordringer med å utvikle egen markedsadgang på det internasjonale markedet, med bakgrunn i mangel på nettverk, ressurser og posisjon. Prosjektets formål er å sikre økt tilgang og eksport til det internasjonale markedet gjennom strategisk samarbeid om nettverk og posisjon i definerte internasjonale markeder. Prosjektet jobber med kompetanseutvikling og aktiviteter internasjonalt for å øke markedskompetansen og nettverket til hver enkelt bedrift, samt posisjonere norsk mote internasjonalt.

Prosjektansvarlig: Norwegian Fashion Hub
Prosjektleder: Elin Kathrine Saunes
Prosjektperiode: 2020-2022 

Prosjektet er støttes av Kulturrådet

Mulighet for å delta i prosjektet vil bli lyst ut for medlemmene i NFH.